fredag 12 september 2014

Nya kunskaper, nya erfarenheter, nya människor...

Denna vecka var lika intensiv som den före. Dagarna har gått riktigt fort och jag har hunnit med att skaffa mig nya kunskaper, nya erfarenheter, framförallt träffat massor av nya, insprirerande och energi givande människor.

Måndags träffades några av Sunshine Boyz vid Pampas Marina för att spika de sista detaljerna inför nästa vecka IFL återträff. Jag också passade på förbereda mig inför tisdagens heldags workshop om presentationsteknik.

Tidigt på tisdag morgon var jag laddad och nyfiken om vad mer jag skulle kunna göra för att kunna vässa mina presentationer. Jag var glad och mycket överaskad hur lätt jag kunde förbättra mina presentationer. Vi fick välbehövlig hjälp och struktur från Presentationsteknik. Förutom dem människor som jag träffade var det viktigaste budskapet "SPIKA INLEDNINGEN!".

Onsdags började jag dagen med att Ungföretagsamhet, som är en ideel organisation för att informera ungdomar om företagande. Mycket trevligt och givande möte och jag hoppas verkligen att kunna hitta samverkans former. Jag hann med äta lunch med en god vän som jag inte har träffat på länge och diskuterade hur vi människor kunde skapa förutsättningar för varandra. Direkt efter tog jag en promenad med min bästa vän vilket var previs det jag behövde. Körde sedan till Rönneberga gård i Lidingö för Talarträffen. Träffade massor av mäsnniskor med så mcyket energi, glädje och lust att dela med sig sina kunskaper och erfarenheter. Ser redan framemot nästa träff med dem.

Igår, torsdags började jag omsätta mina nyvunna kunskaper om presentationsteknik och spelade in min föreläsning ett par gångeroch det känns riktigt bra. Jag kommer att SPIKA INLEDNINGEN. Tack Andreas. Alla som håller presentationer någon gång MÅSTE gå till denna utbildning.

Idag, fredag, hade jag precis ett samtal med en medmänniska från Göteborg. Han har försökt med sina medel för att skapa bättre förutsättningar där han verkar. Det gav massor av energi. Tack tackar och bockar honom ödmjukast.

Nästa vecka kommer också vara intentisvt. Hoppas att vi springer på varandra! Cya! Ber careful out there!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar